.:Our Love:.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:Permata Keluarga:.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, June 30, 2010

Aku nak Spray Mata Mereka





Kisah nie berlaku pagi Selasa, 29 June 2010…waktu Malaysia 6.28am tak lebih tak kurang………..dalam perjalanan ke tempat menunggu van kilang, aku terserempak dengan 2 orang lelaki yang tengah berjalan dalam kegelapan macam aku, cuma aku lebih sikit, ditemani oleh cahaya phone yang malap. Mula-mula memang aku tak perasan kehadiran mereka itu, bila dah dekat baru la nampak, gayanya macam mat Indon jek….kus semangat aku sebab sebelum nie memang aku tak pernah jumpa sesapa pun kat jalan tue time pagi-pagi buta macam tu…kalau nak jumpa pun orang sebelah rumah aku p hantar anak dia ke sekolah, tu pun sebulan sekali kot terserempak dengan aku………fikiran aku masa tu memang dah melilau, memikirkan segala kemungkinan-kemungkinan yang akan berlaku, kalau tak berlaku apa-apa Alhamdulillah, kalau terjadi sesuatu yang buruk…..huhuhu..tak dapat aku nak bayangkan (anda dapat teka apa kemungkinan yang buruk itu??)






So, kesudahannya, setelah berfikir dan berfikir lagi tanpa henti….kalau mereka itu dah tau aku selalu gunakan jalan tu pagi-pagi, aku kena bersiap sedia dan berwaspada selalu, tak boleh lalai dan leka dan aku juga telah memaklumkan kepada semua kenalan aku tentang mat Indon tu…dan aku juga telah sediakan..jeng3..





perfume yang wangi untuk mereka

Harap-harap kalau perkara buruk terjadi, aku mampu nak spray benda alah nie kat mata mereka…..

Kenapa kalau jumpa orang Indon je mesti fikir negative???
Tapi kalau aku jumpa orang Malaysia yang tak dikenali kat situ pun aku takut jugak….aku sorang je kot kat jalan tue…

p/s : Aku sentiasa mohon supaya Allah melindungi aku dan keluarga aku, minta dijauhkan dari bahaya…..harap tak ada perkara yang buruk terjadi, aku cuma nak p cari rezeki untuk keluarga aku……



7 comments:

Rina (◕‿◕)✿ said...

huu mnakutkan, bawak pisau lipat gak hehe n letak speed dial no 999 :)

~suNshiNe~ said...

mmg menakutkan...sy takut ngan pisau lo..hu3..speed dial oke.

rabiatul said...

hati hati ye..zaman skrg ni mcm mcm b0le jadi..jge diri.. :)

azzey said...

Sunshine: ......coz ramai spesies diaorang nih mmg perangai x serupa org.......ha3.....

~suNshiNe~ said...

rabiatul : thanks..akan ku usahakan menjaga diri ini..

azzey : betul2..banyak kes yg kita dengar pasal diaorang neh..

hanaKir@ said...

taw xpe..scary kowt..syak ade tae kwan do...juz xpena debik org ag je..hahah

~suNshiNe~ said...

wah..hebat tu..nak offer syak jd bodyguard zura mau tak?..