.:Our Love:.

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:Permata Keluarga:.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, July 14, 2010

Maaf Mak.....


Ingatkan bila aku call bagitau Irfan demam campak…relationship between us will be more fine, walaupun time aku call tu ayah yang angkat, terasa sebak juga aku, mula lah otak jahat aku berfikiran yang bukan-bukan dan anggapan aku, oh mungkin dia tak nak dengar suara dari mulut aku yang jahat nie, merosakkan gegendang telinga dia je….dan alasan ayah kuterima dengan tabah..mak tengah sembahyang, aku tengok jam 5.38pm ok..memang aku tau, time mak sembahyang bukan time tu….selalunya mak sembahyang pukul 6.++pm, tapi mungkin sebab mak tak da nak layan sapa-sapa kat rumah coz anak-anak semua kerja jauh, cucu-cucu pun dok jauh, mak sembahyang awal dari biasa…otak baik aku sedang memujuk hati aku agar bertenang…..tapi betul juga, takkan ayah nak tipu……..

Tapi sampai sekarang aku masih terasa, kenapa mak tak call aku tanya keadaan Irfan, selalunya kalau Irfan tak sihat, mesti mak ada call jugak tanya keadaan Irfan….sampai sekarang habuk pun tak ada..ok, hati baik aku masih memujuk..mungkin handset mak tak ada kredit………………….

Oh…..hati aku masih bersedih, kenapa lah aku yang dipilih untuk menerima ujian ini……….
Sabarlah wahai hati, jangan bersedih…kadang-kadang kita kena terima, kesalahan yang kita buat, kitalah yang kena tanggung akibatnya…….walaupun hati kita yang disakiti….

Dan satu yang aku tak mampu ungkapkan “Zura tetap sayang mak walau apa pun yang terjadi walaupun mak hanyalah mak mentua zura”….


p/s : saat aku tulis entry nie, entah mengapa air mata aku menitis walaupun fikiran aku tengah kosong……

6 comments:

Zaidah said...

mak mertua pun sama macam mak kita...sama levelnyer....teringat mak kat rumah...mungkin mak zura terasa kot atau kesunyian....orang tua biasalah...

~suNshiNe~ said...

ye..kdg2 kita tak boleh ikut sgt kepala kita yg keras ni....

mamawana said...

Sabar lah dan berlembut serta berhemah lah dgn rangtuo. Insyaallah berkat hidup.

~suNshiNe~ said...

mamawana : ye..sabar itu kuncinya..

azzey said...

Sunshine: x de per lain yg kita blh buat....selain dpd sabar jelah bebanyak....mak mertua sama juga dengan mak kita sendiri....Tuhan tau niat kita. Itu yg penting

"ana" Muslimah ♥ said...

skong smua kmen2 +ve! <33
p/s : akak msti kuat! stiap ujian psti ada hkmahnya... <33